Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To Är etter at trÄden ble laget er det pÄ tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%
 
Total votes: 46
User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
HAD wrote:Coverdale og Elliott er gode eksempler pÄ at alderen har begynt Ä tynge...

Likevel synger begge f**n sÄ mye bedre enn Halford :wink:

Ace Frehley bÞr ikke forbigÄs i en slik sammenheng - han sang direkte j****g pÄ SRF. Men hva synes du sÄ om innsatsen til Brett Michaels Affen?

Og mens jeg er inne pÄ vokalister som leverte under pari pÄ SRF, Tobias Sammet er en vits pÄ ei scene - hold deg i studio :!:


Halford sang bedre nÄ enn forrige gang jeg sÄ ham pÄ SRF :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Han har en telepromter sÄvidt jeg vet.. Men han bruker den ikke ofte.. Tror hovedgrunnen til mÄten han stÄr pÄ er for Ä fÄ mere trykk i synginga.
Og nÄr man bare gÄr gjennom sangene de skal spille pÄ turneen 1-2 ganger nÄr de ikke har fremfÞrt enkelte sanger pÄ 20 Är + kan det vÊre vanskeligheter med teksten.

Men herregud, alle kan jo ikke vÊre LIKE rÄ som Gillan og Plant!

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Affen wrote:
GladĂžks wrote:
Affen wrote:f**n sÄ latterlig Ä lese argumenter som "han synger bra for alderen".

Affen wrote:David Coverdale er like gammel som Halford, og han gjorde en FANTASTISK figur i helga! Joda, han har ikke samme stemmeprakten som for 20 Är siden han heller, men f**n sÄ bra han synger likevel

SÄ han synger bra for alderen, altsÄ? FÞffaen! HÄper du ikke leser dine egne argumenter, Affen.

Hva er det som er galt med den quotinga der? Nei, Coverdale har heller ikke samme stemmeprakta som for 20 Är siden, men han synger likevel fett som fy fortsatt - Halford synger rÊva dÄrlig! Om du prÞver Ä drite meg ut sÄ fÄr du ihvertfall komme med noe bedre enn det der. Jeg har ikke motsagt meg sjÞl. Coverdale synger forsatt bra - det er poenget mitt.

Denne er ogsÄ fin:

Affen wrote:
BruunoRamone wrote: Har sett Whitesnake live fire ganger nÄ, og for hver gang sliter han mer og mer pÄ de hÞye og lange tonene.

Syns ikke det er noe problem at han velger Ä legge ned de tyngste partiene framfor Ä presse seg og ikke klare det. Syns Cov gjorde en meget godkjent jobb pÄ fredag...


Er det ikke akkurat det samme Halford gjĂžr?
Og hva nÄr han synger Angel plettfritt, prikt likt som han synger den pÄ skive?
Ikke alle passer til Ä leke storsjarmis og skrÞne imellom hver lÄt, og ikke synes jeg det nÞdvendigvis er fett heller. Alt i alt er det tydeligvis smaken som teller her, for JEG, kattpiss m.fl. synes Halford var j***a BRA(noe han IKKE var SRF 05, sÄ strarstruck eller ei; jeg har en objektiv mening her), og du synes han var rÊva.
NÄ har du fÄtt info om at han leser tekstene mens lÄtene spilles ogsÄ, sÄ da kom plutselig argumentet "Haford stÄr jo bare som en saltstÞtte, krokrygga og leser tekster". Hahah!
Alt du prÞver pÄ er Ä provosere, og til en viss grad klarer du det, for jeg er svart metaller vÞtt. Det ekke greit Ä vÊre meg!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Se svar i SRF-trÄden, Lyncho, tar det der det hÞrer hjemme framfor Ä spore helt av Priest-trÄden :wink:
Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Du har allerede Þdelagt denne trÄden med bitchinga di pÄ de siste sidene. Hold kjeft, spis is.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

DarthVidar wrote:Du har allerede Þdelagt denne trÄden med bitchinga di pÄ de siste sidene. Hold kjeft, spis is.

Visste ikke at Priest-fansen var like hÄrsÄr som svartmetallerne.

Men for all del, jeg liker jo Priest, har aldri sagt noe annet! Men det mÄ vÊre lov Ä vÊre kritisk til Halford uten at folk reagerer som illsinte muslimer for at man rakker ned pÄ guden deres...
Image

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Omg omg har snickersis i frysern!

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

kattpiss wrote:Omg omg har snickersis i frysern!
Den er sÄ j****g god! OT sÄ syns jeg halford gjorde en j****g god jobb, uansett om en eller annen gammel fjÊrt klarer seg bedre.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

thorel
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

DarthVidar wrote:Du har allerede Þdelagt denne trÄden med bitchinga di pÄ de siste sidene. Hold kjeft, spis is.

Vi har kjĂžrt i femti mil
har itj tida te Ă„ kvil
Hvis dokk slÄss nÄ meire no
fÄr dokk juling begge to

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Hoho, mye morsomt lesestoff her :D

Men men, greit nok, folk har forskjellige meninger, det mÄ de fÄ lov til Ä ha.. Noen mener han sang dÄrlig andre mener han sang bra (rim og greier)

Jeg er kanskje ikke den mest objektive her siden jeg er Fundamentalistisk Halfordist, men jeg mener han sang bra i trondheim og de gjorde et forykende show! Ikke mye pause og utdragning av tiden der.

Halford sang bra, enkelt Ă„ greit, bedre enn jeg forventet.
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

HrTorsdag
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HrTorsdag »

HÞrte Halford bÄde pÄ Sweden Rock og i Bergen i gÄr. Synes han er i j***a god form og reagerer knapt pÄ at han ikke nÄr sÄ hÞyt lenger. Dvs. akkurat "Hell Patrol" var litt snÄl, pga. "omskriving" av vokallinjen.

Å i det hele tatt sammenligne Coverdale med Halford er en stor vits. PĂ„ SRF sang jo fĂžrstnevnte knapt! Trikset hans var Ă„ synge fĂžrste linje av verset, og sĂ„ glise med sine nye hvite tenner mens resten av bandet koret resten, evt. publikum. Gitar- og trommesoloer pĂ„ 10 minutter er jo ogsĂ„ greit, slik at han kan ta seg en drink backstage..

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

thorel wrote:
DarthVidar wrote:Du har allerede Þdelagt denne trÄden med bitchinga di pÄ de siste sidene. Hold kjeft, spis is.

Vi har kjĂžrt i femti mil
har itj tida te Ă„ kvil
Hvis dokk slÄss nÄ meire no
fÄr dokk juling begge to

Hold kjeft, og spis isen DIN, Thorel!

La gutta slÄss, og skape litt underholdning.

Og la oss ikke glemme at Halford tidvis sugde (jeg sier ikke hva) pÄ Sweden Rock.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

HrTorsdag wrote:HÞrte Halford bÄde pÄ Sweden Rock og i Bergen i gÄr. Synes han er i j***a god form og reagerer knapt pÄ at han ikke nÄr sÄ hÞyt lenger. Dvs. akkurat "Hell Patrol" var litt snÄl, pga. "omskriving" av vokallinjen.

Å i det hele tatt sammenligne Coverdale med Halford er en stor vits. PĂ„ SRF sang jo fĂžrstnevnte knapt! Trikset hans var Ă„ synge fĂžrste linje av verset, og sĂ„ glise med sine nye hvite tenner mens resten av bandet koret resten, evt. publikum. Gitar- og trommesoloer pĂ„ 10 minutter er jo ogsĂ„ greit, slik at han kan ta seg en drink backstage..

Din typiske svartmetaller altsÄ! Du har ikke peiling vÞtt, bare starstruck av Halford!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

HrTorsdag
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HrTorsdag »

MARDVK wrote:
HrTorsdag wrote:HÞrte Halford bÄde pÄ Sweden Rock og i Bergen i gÄr. Synes han er i j***a god form og reagerer knapt pÄ at han ikke nÄr sÄ hÞyt lenger. Dvs. akkurat "Hell Patrol" var litt snÄl, pga. "omskriving" av vokallinjen.

Å i det hele tatt sammenligne Coverdale med Halford er en stor vits. PĂ„ SRF sang jo fĂžrstnevnte knapt! Trikset hans var Ă„ synge fĂžrste linje av verset, og sĂ„ glise med sine nye hvite tenner mens resten av bandet koret resten, evt. publikum. Gitar- og trommesoloer pĂ„ 10 minutter er jo ogsĂ„ greit, slik at han kan ta seg en drink backstage..

Din typiske svartmetaller altsÄ! Du har ikke peiling vÞtt, bare starstruck av Halford!

Ja, jeg er gjerne litt starstruck. Er forresten rimelig lei svartmetall for tiden!

User avatar

MarcĂČfago
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 02 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MarcĂČfago »

Snik wrote:Konserten i Bergen var helt latterlig bra.
Enig her!

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Klarte ikke Ä gjÞre meg opp en mening om de to nye lÄtene pÄ konserten, sÄ de satt ikke umiddelbart. "Nostradamus" blir tydeligvis ekstremt variert...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Nils BarvÄg wrote:Klarte ikke Ä gjÞre meg opp en mening om de to nye lÄtene pÄ konserten, sÄ de satt ikke umiddelbart. "Nostradamus" blir tydeligvis ekstremt variert...
Det ligger noen klipp av dem fra youtube, bÄde Prophecy og Death fra konserten pÄ Lerkendal.. Digga "hovedriffe" i Prophecy, det intro greia, det han synger "I am Nostradamus" over.. Likte og det trege partiet pÄ Death, minte meg litt om Black Sabbath - Black Sabbath.. Og f**n det raske riffe fÞr soloen til Glenn pÄ Death <3<3
Ellers var det uvant Ä se at bare KK koret pÄ Prophecy.

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

kattpiss wrote:
Nils BarvÄg wrote:Klarte ikke Ä gjÞre meg opp en mening om de to nye lÄtene pÄ konserten, sÄ de satt ikke umiddelbart. "Nostradamus" blir tydeligvis ekstremt variert...
Det ligger noen klipp av dem fra youtube, bÄde Prophecy og Death fra konserten pÄ Lerkendal..

AH! Takk!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."


daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

Death var forsÄvidt tÞff. Doompriest.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
DarthVidar wrote:Du har allerede Þdelagt denne trÄden med bitchinga di pÄ de siste sidene. Hold kjeft, spis is.

Visste ikke at Priest-fansen var like hÄrsÄr som svartmetallerne.

Men for all del, jeg liker jo Priest, har aldri sagt noe annet! Men det mÄ vÊre lov Ä vÊre kritisk til Halford uten at folk reagerer som illsinte muslimer for at man rakker ned pÄ guden deres...

No offense kompis, men det du her nevner et eksempel til etterfÞlgelse/etterretning for egen del ogsÄ - glem ikke at du kan vÊre rimelig steil/forutinntatt/urokkelig ref. f.eks et tema som CC Deville pÄ SRF som et av mange eks. pÄ dette :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Locked Previous topicNext topic