Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To Är etter at trÄden ble laget er det pÄ tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%
 
Total votes: 46
User avatar

Mentalviking
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mentalviking »

KjĂžpte den bokdingsen i dag. Trenger noen runder, men ikke ille forelĂžbig.
Hvilket skulle bevises.

User avatar

Tvk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tvk »

Haha, folk pÄ Blabbermouth er seg selv like.

"This album is a piece of crap"
"It's a truly horrible album"
"The biggest flop of an album in recent history!!"
"St. Anger ain't such bad record anymore, huh?"
"I listened to most the tracks and yes it is a piece of s**t."

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Tvk wrote:"I listened to most the tracks and yes it is a piece of s**t."

Plata trenger tid. "Lost Love" virket som et svakt spor de fÞrste gjennomhÞringene, men nÄ synes jeg det er et lite mesterstykke av en ballade.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

GÄr i positiv retning denne skiva. PÄ langt nÊr alle lÄtene er bra, men er noe med helheten jeg liker veldig godt. Mye bra melodier ogsÄ. StÄr ogsÄ respekt av at de kommer med noe som er rimelig annerledes alt annet de har gjort etter Ä ha holdt pÄ i Þrti Är og gitt ut hundre skiver.
Finner det merkelig at de spilte Prophecy og Death live ettersom disse to, sammen med New Beginnings, er skivas svakeste lÄter. Mulig det bare er jeg som er merkelig. OgsÄ pÄ disse to lÄtene Halford sliter med skrikene, derfor er det enda snodigere at disse to ble plukket ut.
Favoritter er Revelations, Pestilence and Plague, Exiled (til tross for irriterende trommelyd pÄ refrengene), Alone, og ikke minst fantastiske Persecution. Sistnevnte kunne faktisk konkurrert om en plass pÄ Painkiller.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Nils BarvÄg wrote:
Tvk wrote:"I listened to most the tracks and yes it is a piece of s**t."

Plata trenger tid. "Lost Love" virket som et svakt spor de fÞrste gjennomhÞringene, men nÄ synes jeg det er et lite mesterstykke av en ballade.

Enig. Meget bra ballade. Det syntes jeg ikke etter de to fĂžrste rundene, men vips, Ă©n gjennomhĂžring til gjorde susen.

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Favoritter sÄ langt: "Revelations", "Pestilence And Plague", "Peace", "Conquest", "Lost Love", "Persecution", "Alone", "Visions" og "Nostradamus"...

Det er altsÄ mye som har falt pÄ plass allerede... :D
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

HÞrte et par lÄter pÄ Sound Of Noise i dag og det var faktisk ikke ille. De greiene jeg hÞrte var ganske svulstig, men samtidig stemningsfullt og fint. Litt dramatisk, noe jeg kan like!
ROCK!


Aeturnus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 04 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aeturnus »

Veldig bra skive dette her! Litt uvant i starten, men d***n sÄ bra!!
D'OH!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Ser ut som den faller i smak, sÄ den skal nok handles sÄ fort den kommer litt billigere enn nypris.

User avatar

Tvk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tvk »

Den vokser definitivt etter hver gjennomlytting.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Har nettopp spillt Nostradamus en runde nÄ, og det var virkelig en positiv overraskelse! HÄper virkelig den holder seg, for dette var bra! Prophecy framstÄr mye bedre Ěskiva enn den gjorde live, og Future of Mankind er en vakker og verdig avslutning pÄ verket....jepp, dette var gode greier!
Image

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Nils BarvÄg wrote:
Tvk wrote:"I listened to most the tracks and yes it is a piece of s**t."

Plata trenger tid. "Lost Love" virket som et svakt spor de fÞrste gjennomhÞringene, men nÄ synes jeg det er et lite mesterstykke av en ballade.

Enig der. Det fÞrste jeg tenkte nÄr jeg hÞrte den var: f**n er ikke dette prikk likt "Julestjerne kom til meg". Men lÄta har vokst.

Det samme har albumet, tok meg litt tid fĂžr jeg likte de korte "mellomsangene", men de har kommet til rette for Ă„ si det slik.

Den eneste sangen jeg ikke klarer Ă„ svelge er "War"...

Men resten av plata vokser stadig!
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Herlig solo i Revelations. Pestilence and Plague framstÄr umiddelbart som en favoritt...
Image

User avatar

HrTorsdag
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HrTorsdag »

Judas Priest = Power Metal?
Joda, funker dette her! Men det krever litt velvilje. Hadde dette vĂŠrt et totalt ukjent band ville jeg neppe gitt det en sjanse. Heldigvis ser platen ut til Ă„ vokse ved flere gjennomlyttinger...

Prophecy er en knallsterk Äpning! Revelations er ogsÄ kanon, til tross for litt enerverende tromming - fÄr frysninger av partiet som begynner ved 6:04.. :D
Pestilence and Plague er vel pompÞs, men duger om man er i humÞr til slikt. Death er veldig bra, til tross for kjip synth pÄ begynnelsen. Conquest er ok.

Lost love er helt for j****g! En av de dÄrligste lÄtene jeg har hÞrt. New Beginnings er derimot riktig sÄ fin.

Marken har rett - Persecution er kanskje albumets sterkeste kutt!

Exiled, Alone og Nostradamus er alle bra.

Summa sumarium er vel dette en god skive. Merker at jeg allerede har begynt Ă„ skippe lĂ„ter nĂ„r jeg hĂžrer gjennom den. Kommer nok sjelden til Ă„ hĂžre den fra A til Å, selv om det er meningen etceteren...


Centurion
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Centurion »

HÞrt litt mer pÄ skiva. Ikke fÄtt sÄ mye ut av den enda, men det virker som det gÄr den positive veien litt etter litt. :)

User avatar

--Varda--
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by --Varda-- »

Jeg greide (tydeligvis som en del andre) heller ikke Ä forme noen fullstendig klar oppfatning etter fÞrste gjennomhÞring. Har bar rukket Ä hÞre den et par ganger til etter det, og merker at den vokser. Og for Þyebliket synes jeg den er veldig spennende med flere gode lÄter, som jeg mistenker kommer til Ä bli bare bedre.

Var jo forberedt pÄ noe annerledes, men merket at det helt med en gang ble litt vanskelig Ä svelge riktig HVOR annerledes den er (som Priest skive Ä betrakte vel og merke). Men som sagt kommer seg ganske raskt.

Ingen skal i hvert fall pÄstÄ at de ikke tÞr Ä prÞve noe nytt.

Gleder meg bare enda mer til Ă„ se dem i DĂŒsseldorf pĂ„ mandag nĂ„. :)

(Og til de det mĂ„tte gjelde: det er fullt mulig Ă„ ikke vĂŠre nikkedukker uten kritisk sans, selv om man er blodfan av et band. Priest er et av mine to pĂ„ topp, og eneste grunn til DĂŒsseldorf turen er nettopp Priest, men svelger jeg noe rĂ„tt for det? Som man ser, NEI. TĂ„pelig argument fra folk: du har ikke rett til Ă„ ha noen formening (med mindre den er negativ) siden du VIRKELIG digger det og det bandet. Er strengt tatt kanskje de som har mest kjennskap til et band som har met grunnlag for Ă„ uttale seg ogsĂ„- i mange sammenhenger i hvert fall. Eller hur...)

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

3 runder pÄ disc 1 og 1 pÄ disc 2. f**n, dette er over all forventning! Lost Love er nydelig! En mye bedre ballade en den kjedelige Angel fra AOR. Exiled, Alone, Visions...perler pÄ ei snor! Endelig er alt av Painkiller-tendenser borte, og de skriver gode lÄter igjen. De orkestrale elementene kler dem voldsomt godt, og jeg kan med glede konstatere at dette er den beste Priest-skiva siden Turbo! Med unntak av Ram It Down, Blood Red Skies og Cathedral Spires har ikke gutta skrevet sÄ gode lÄter siden 1986! :D
Image


gooner
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 58

Post by gooner »

KjÞpte Nostradamus i gÄr, og har hÞrt igjennom den en gang..
Er litt "sÄ der", men lander pÄ et positivt inntrykk. Det er mange fine lÄter her..
Ser mange sier den blir bedre etter hvert, i sÄ fall gleder jeg meg..

User avatar

Greengrass
Belieber
Belieber
Posts: 26
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Greengrass »

JĂžss. jeg som trodde Somwhere in Time albumet til Maiden hadde mye synth.

Mye ballader og seige midtempo lÄter. Er ikke helt overbevist enda, men skal gi den et par gjennomlyttinger til.

User avatar

SnickarjÀvel
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 05 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SnickarjĂ€vel »

Har omsider fÄtt surra meg til Ä bestille LP-utgÄva. Gler meg som berre f**n til Ä fÄ hÞyrt sakene.

Locked Previous topicNext topic