Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Red Hot Chili Peppers

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Red Hot Chili Peppers - beste album?

The Red Hot Chili Peppers - 1984
2
6%
Freaky Styley - 1985
1
3%
The Uplift Mofo Party Plan - 1987
0
No votes
Mother's Milk - 1989
1
3%
Blood Sugar Sex Magik - 1991
14
44%
One Hot Minute - 1995
2
6%
Californication - 1999
9
28%
By the Way - 2002
1
3%
Stadium Arcadium - 2006
2
6%
 
Total votes: 32
User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Blood Sugar Sex Magik. Californication er også mitt soundtrack til ungdomsskolen. Bra pop!

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Hørt litt på de to første skivene og førsteinntrykket var ikke all verdens å skrive hjem om nei. Men jeg syns dere feilvurderer The Uplift Mofo Party Plan, folkens!
ROCK!

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Liker en plate, nemlig blood sugar etc. Har hørt det meste av det de har gitt ut ellers, men jeg blir så j****g fort lei.

User avatar

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 18 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ShinobiCenyon »

sumostig wrote:
Snik wrote:
evilbanana wrote:Men Californication er et knallalbum som ble et slags "soundtrack" på ungdomsskolen.
Samme her, gitt.

samme her og, gitt. Californication er også det eneste albumet jeg har hørt.
Samme her, lol. Jeg liker Californication best, med Blood Sex Sugar Magic som en god andre. Resten har jeg ikke hørt noe særlig på.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hørt litt på Californication og By the Way, men de er dessverre ikke i nærheten av Mother's Milk eller Blood Sugar Sex Magik. Hvordan er One Hot Minute i forhold til de andre her?
Image

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Gøy band som alltid passer fint på vorspiel! Har ikke satt meg inn i diskografien deres ordentlig, men har hørt de "viktigste" platene. Min stemme går nok til Californication, stappa med kremlåter og som mange andre har nevnt, mange gode minner til det!
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

meifumado
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by meifumado »

Californication blir for glatt. Blood sugar sex magic er knall, ein klassikar synes no eg. Bjørn Berge har ein staslig Give it away cover.

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

meifumado wrote:Californication blir for glatt. Blood sugar sex magic er knall, ein klassikar synes no eg. Bjørn Berge har ein staslig Give it away cover.

Så absolutt!
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Affen wrote:Hvordan er One Hot Minute i forhold til de andre her?
One Hot Minute er kanskje den mest varierte platen. og dermed også en smule ujevn. Men akkurat det gjør ingenting, for her er noen av dems kuleste, tøffeste og tidigste låter noensinne. De hadde også en B&B-låt, Love Rollercoaster fra året etter. OHM er melodiøs som Californication og energisk som Blood Sugar. Disse tre er platene fra 1989-95 er Chili Peppers' tre store. Sjekk ut!

Det før Mother's Milk var stort sett tull. Mother's Milk er ganske bra, Blood Sugar er enda tøffere, men litt annen stil også, mer rap, mindre alternativ rock. Ved Californication hadde de mistet all sitt særpreg, og hørtes ut som hva som helst annen radiomusikk som Coldplay, Keane osv. Energien, funken og gnisten var borte. Altfor voksent, tamt og flatt. By The Way syntes jeg var hakket bedre faktisk. Stadium Arcanium har jeg kun hørt et par låter fra.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Stemte faktisk Stadium Arcadium, utrolig flott plate med 17-18 glimrende låter. De kunne gjerne kuttet ut 2-3 låter fra hver cd, men likevel er det så mye godt stoff at den fortjener en stemme.

Jeg er ikke særlig fan av rap/funk-greiene til bandet, foretrekker dem på sitt roligste og mest laidbacke, derfor er Californication en naturlig favoritt også. Blood Sugar har også mye fett, selv om det først og fremst er de rolige låtene som seirer for min del. One Hot Minute er som Mikkel påpeker temmelig varierende, men My Friends-låta er bortimot best av alt.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Rector
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 14 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rector »

Syns "My Friends" er beste de har kommet med og verdt et albumkjøp alene så må vel velge One Hot Minute. Har dog ikke den siden de slapp en ganske bra samling omsider.

User avatar

HrTorsdag
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HrTorsdag »

Blargh wrote:

Hihi!

Jeg stemmer "Blood Sugar Sex Magik" : en av de 10 beste platene noensinne gitt ut!!

:hiding:

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Har bare to, og foretrekker Californication. Synes det er mye forskjellig i utvalget deres, mens Californication er den eneste skiva jeg har hørt som er nogenlunde jevn om man kan si det..og låtene tiltaler meg i melodi. Trivelig band...mon tro hvor trøya fra californication turneen ble av..hmf
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Navigator
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Navigator »

Blood Suger Sex Magik! Fytti h*****e for ei funk-skive!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

User avatar

Patto
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patto »

"Blood sugar sex magic", så definitivt.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Aldri hatt det HELT store forholdet til RHCP, men hørte mye på BSSM og One Hot Minute da de kom, og synes fortsatt de er to knakandes gode skiver. Skivene før og etter har jeg i grunnen ikke gitt så mye tid til. Jeg har nå lest biografien til Anthony Kiedis, Scar Tissue, og selv om det var ei tidvis gørr kjedelig bok, så var det ganske interessant å lese litt om bakgrunnen til de ulike skivene og meningen med noen av tekstene. Stemte One Hot Minute. Forøvrig var første gang jeg stiftet bekjentskap med bandet, via filmen Thrashin'. Klassiker som f**n, og RHCP var garantert steine som idioter på scena, heh.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Locked Previous topicNext topic