Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Peste Noire til Blastfest 2017.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Peste Noire til Blastfest 2017.

Post by TheUnborn »

1349 was the year that the bubonic plague came ashore in Norway, and swept across the country far and wide. It all started with an English merchant ship that arrived in Bergen - then known as Bjoergvin. During the course of the next two years historians estimate that ⅔ of the Norwegian population fell victim to the disease, also known as the black plague. It set an end to a golden Norwegian era.
February of 2017 we await a new strain of the black plague, a French one. We have chosen to open-armedly allow ourselves to be overrun by PESTE NOIRE. They have been planning and plotting in their Auvergne laboratory, and are ready to pay their first ever visit to the Norwegian shores. Whether by boat, airplane or some demonic contraption, festival general Yngve “Bolt” Christiansen has already gotten his knickers in a twist over this news, as he has become an avid adherent to the melodic musings of the anarchic French ensemble, and simply can’t get to see them live in Bergen soon enough. Hopefully this establishes Blastfest as the festival where anything can - and will - happen!
Image

Det er vel ikke en overhengende stor fanskare av Peste Noire pÄ forumet lenger, men vil pÄstÄ at dette er en interessant booking av Blastfest okkesom.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

GĂžyal booking.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

StrÄlende greier. Her blir det brÄk!

(De har spilt i Oslo tidligere, da...)

User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Synes ogsÄ dette er en overraskende og spennende booking. Men ja, for dere som kjenner til historien, kommer jeg til Ä holde meg lett unna.

:punch:
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

PN i oslo var konge mener jeg Ă„ huske. De hadde vel bare to skiver ute da..
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Morkenstubbe wrote:PN i oslo var konge mener jeg Ă„ huske. De hadde vel bare to skiver ute da..
Image
Digitus Impudicus!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Funker som f**n det bildet der, da.
Purity comes when death is all.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Synes Oslogigen var dĂždsbra. Herlig stemning!

Veldig fet booking.

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Klarer ikke se for meg at Blastfest klarer Ä stÄ i mot det PRESS som vil komme fra hver skrent av de syv fjell. Stiller Kommando Peste Noire pÄ scenen pÄ neste Blastfest, skal jeg ta av meg hatten og stille i salen. Jeg tviler dog pÄ at arrangÞr har tenkt skikkelig gjennom denne bookingen og hva dette mÄtte medfÞre.

FÞrste albumet er jo sÊrdeles bra, samt det finnes ogsÄ snacks pÄ hver utgivelse i etterkant, dog albumene er helhetlig av et lavere nivÄ. Lineup-en nÄ er ogsÄ betraktelig dÄrligere enn nÄr hele Alcest (live) stod pÄ scenen, kontra dagens hooligens versjon av KPN, som heller ikke har mye live-trening?

Bandet er vel offisielt fransk-nasjonalistisk, dog ikke hÞyre-ekstremt. Men, om noen absolutt vil finne grums med stjernekikkert, sÄ finner de jo det. Det finnes vel mang en hÄrsÄr "metal-kar" her som vil stikke en kjepp i hjula her for Ä Þdelegge.

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Bare alle holder kjeft, sÄ...

"Golare har inga polare"

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Metalheads Against Crossbowing er visstnok allerede pÄ saken.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Jeg hÄper de spiller og jeg hÄper de klarer Ä provosere en masse nÊrtagende j***a fjols.

Egentlig kun debuten som er gjennomfÞrt bra, mye tÞys og tull ellers, men hvis resten av lineupen frister kan det fort bli tur og da mÄ PN ses.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Det mest provoserende med dette bandet er at fyren er hvor tilbakestÄende fyren er. NÄr det er sagt, sÄ har han mye bra musikk pÄ samvittigheten, spesielt de tidligste tingene.
Purity comes when death is all.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

La Sanie des siĂšcles – PanĂ©gyrique de la dĂ©gĂ©nĂ©rescence er f******a bra, men jeg ramlet av etter Folkfuck Folie. Jeg hĂ„per konserten gjennomfĂžres og det frister Ă„ stille.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

tyand wrote:Synes ogsÄ dette er en overraskende og spennende booking. Men ja, for dere som kjenner til historien, kommer jeg til Ä holde meg lett unna.

:punch:
Har en fĂžlelse av at dette er en historie verdt Ă„ hĂžre.

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Fethet
Duvende bryster.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Skitband. Noe ryddig pÄ demoene og debuten men det blir for mye skrik og skrÄl uten substans. Terningkast nei.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Acrid
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Acrid »

Oslogigen var jo bare rot og mÞkk. Tenk at jeg tok pÄ meg blazern for det der.

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Acrid wrote:Oslogigen var jo bare rot og mÞkk. Tenk at jeg tok pÄ meg blazern for det der.
Deg om det. Jeg syntes det var j****g fett. Mener Ä huske gitarsoloene satt som spiker gjennom jesu hÄnd.

User avatar

Druchii
Belieber
Belieber
Posts: 110
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Druchii »

tyand wrote:Synes ogsÄ dette er en overraskende og spennende booking. Men ja, for dere som kjenner til historien, kommer jeg til Ä holde meg lett unna.

:punch:
Fikk du deng?

Locked Previous topicNext topic