Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Forum og brukere

Give the website feedback and suggestions on how to make it better.
User avatar

Topic author
MazeKing
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 22 Aug 2021, 01:15
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forum og brukere

Post by MazeKing »

I flere år har jeg tenk over hvor pokker det gamle screamforumet ble av. Selv var jeg kanskje ikke mest aktiv i forumets siste levedager pga unger og jobb, men hadde min skjerv med poster og diskusjoner opp i gjennom åra der. Scream forumet var unikt med sine aktive diskusjoner og meget dedikerte medlemmer. Oppdaget mye interessant musikk gjennom tips og diskusjoner med andre der.

Ser at noen nå har tatt skjeen i egen hånd og forsøker å stable et forum på beina igjen. Insta, face og alksens andre sosiale medier klarer ikke å erstatte et skikkelig forum når det gjelder innhold, kategorisering og det å faktisk kunne søke opp noe interessant som er postet for lang tid siden. Dessverre så er det foreløpig sørgelig tomt på dette forumet det gjelder brukere, poster og innhold. Et forum er ikke verdt mer enn sine brukere.

Jeg får forsøke å spre det glade budskap og kanskje bidra litt selv. Det finnes et par andre forumer for andre hobbyer/interesser som har overlevd tidens tann og fortsatt lever i beste velgående.

jeg ser at deler av det gamle screamforumet ligger i et subforum her. Er det noen grunn til at man ikke klarte å importere hele databasen med alt innhold? Det lå mye gull der ….

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

"Insta, face og alksens andre sosiale medier klarer ikke å erstatte et skikkelig forum når det gjelder innhold". Ser der, der har du et flott t-skjorte-sitat :)
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Mulig man burde være aktiv og pense folk inn her om man vil ha brukere, mange har blitt forflyttet og ert ganske passive på sosiale medier.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Scream Magazine forumet og forumet generelt er mer eller mindre dessverre død, og Facebook (inkluderer Messenger, Instragram, WhatsApp og noen til) som erstatter forumer og er den eneste som gjelder. På sidelinje kan vi også ha med FB grupper (forum er ut), FB side/page, FB Messages (SMS er ut, privatsmelding på forum er ut), FB været, FB donasjon, FB videoer, FB events, FB jobb, FB spill, FB kjøp og salg med marketplace (finn.no er snart ut), FB dating, FB ads osv. Mark Zuckerberg's Facebook er i første grad A-side, og han er en av de fem rikeste i verden.

Har ikke fått svar enda fra Scream Magazine admin Runar. Så har flyttet midlertidig over til Old Topic (Archive on Scream Magazine from 2019 and older). Har du eldre bruker med Scream Magazine-forum, så kan du slette det med Log In -> Delete my registration.
 

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Brukere er gjenopprettet, så de er i Old Topics i gamle Scream Magazine-forumet.

Slett brukerer sin, hvis du vil: User Control Panel -> Profile -> Delete my registration
delete_my_registration.png


Du kan også beholde brukeren, men slette deler eller hele postene.
X Delete post -> Are you sure you want to delete this post? -> Yes
xdelete.jpg
xdelete.jpg (5.58 KiB) Viewed 2382 times


Du kan også endre brukeren din med nytt navn, avatar, email, passord, osv med User Control Panel. Også se på FAQ.

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Er det noen som har lyst til å over for Rock-forums ? Du kan også ta over server EPP. Kan hjelpe deg i gang hvis du vil det.

viewtopic.php?t=741496

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Scream Magazine har dessverre sluttet med forumen til og med 2019. Etterpå begynte jeg med Rockeforumer. Mange spørsmål om personvern og GDPR og så og si ingen svar i det hele tatt. Nå har jeg dette:
  • Du kan slette en eller flere postene dine: [X] "Delete post" → "Are you sure you want to delete this post?" → "Yes". Se også der.
  • Eller du kan slette alt: Delete my registration kontoen+postene dine. Se også der.
  • Flyttet til Old Topics med 2019 og før.

Jeg har spurt support nøyaktig hva det er med GDPR-loven:

Darma Kazelytė support: Unfortunately, GDPR privacy protection is only automatically enabled for EU citizens, thus, if you are currently located anywhere else, the privacy protection has to be purchased separately.

I have to note that the GDPR rules apply to the location of the registrant (e.g you) rather than the company 

As agents, we have limited permission to meddle with client's websites, especially files and all things related to privacy including but not limited to passwords. This is due to accountability reasons where we would like to ensure that the client's privacy is not compromised and no changes are made against their permission.

In this case, you can change your contact information right here:

Although I can see that currently, your address is set to Norway, thus, the privacy protection should be masking your details automatically, although it might depend on the location as well.


Jeg spurte om at det går greit å ha leilighetsaddresse utenfor EU selv om jeg bor fast i Norge. 

Darma Kazelytė support: In this case, I would truly suggest to change your address to [country outside of EU], which I can see you have done already 

The GDPR laws should not be applied there, although if the forum contains abusive content, it might be suspended due to abuse report.


Jeg spurte om jeg kan ha Guest (uten email/IP/nicknavn/signatur/osv) i Old Topic:

Darma Kazelytė support: The guests should not be the reason of why the GDPR might be affecting your website, although the content might be related to the issue.

Although GDPR should not be affecting your website, as it is providing the right to be informed, the right of access, the right to rectification, the right to erasure, the right to restrict processing, the right to data portability, the right to object and also rights around automated decision making and profiling.

Thus, as long as your company/website does not breach these laws, you should not encounter any issues.


Så hva er lov med brukerne og postene før 2019 og etter 2019?  
  • Lesetilgang er lovlig på archive.org:  Scream Magazine forumNordic Mission forumHeavy Metal forum, osv
  • Lesetilgang på Rockeforumer før og etter 2019. Er det lov også med GDPR?
  • Skrivetilgang på Rockeforumer før og etter 2019. Er det lov med GDPR?
  • De har joinet Scream Magazine (2019 eller tidligere), men de har ikke postet på Rock Forums. Er det lov med GDPR?
  • De har joinet Scream Magazine (2019 eller tidligere), og de er mine bekjente, så jeg har gjort at de har ordnet sin egen konto og brukernavn. Er det lov med GDPR?
  • De har joinet Scream Magazine (2019 eller tidligere), og de har fikset litt med instillingene deres (endret på avatar, flag, language, theme, e.l.) på Rock Forums, men de har ikke postet enda. Er det lov med GDPR?
  • De har joinet Scream Magazine (2019 eller tidligere), de har i tillegg postet på Rock Forums og. Er det lov med GDPR?
  • De har joinet Scream Magazine (2019 eller tidligere), men alle sammen var Guest brukere på Old Topics på Rock Forums. Noen få har gjenopprettet sin egen bruker med min hjelp. Er det lov med GDPR?
  • Er det lov med GDPR at jeg har leilighet utenfor EU? brukere fra 2019 eller tidligere, mesteparten er fra EU (Norge). Noen få har vært på ferie utenfor EU og joinet forumet, noen få er utenfor EU, men flyttet til EU, osv
  • Er det lov med GDPR med guest (2019 eller tidligere) ?
  • Er det lov med GDPR med brukerens IP adresse, og selvfølgelig uten at jeg sender den videre til andre crackere?
  • Er det lov med GDPR med brukerens email, og selvfølgelig uten at jeg sender den videre til andre crackere?
Se også på Søker etter ny admin og ta over rock-forums

Post Reply Previous topicNext topic